Ekonomi

Norveç, AB’nin Facebook’un hedefli reklamlarına yönelik yasağı genişlettiğini doğruladı

Meta Platformlar (NASDAQ: Facebook ve Instagram’ın ana şirketi) META ) Avrupa Birliği ve Avrupa Ekonomik Alanı’ndaki 30 ülkenin tamamında “davranışsal reklamcılık” konusunda kapsamlı bir yasakla karşı karşıyadır. Bu gelişme Salı günü Norveç’in veri düzenleyicisi Datatilsynet tarafından doğrulandı.

Reklamları hedeflemek için kullanıcı verilerini kullanmayı içeren bir uygulama olan davranışsal reklamcılık, ABD teknoloji devi için tartışmalı bir konu oldu. Bu prosedür, kullanıcıların gizliliğini ihlal etme potansiyeli nedeniyle inceleme altındadır. Meta, Datatilsynet’in bu reklam uygulamasını sınırlama çabalarına karşı çıkıyor.

Norveç’in veri düzenleyici başkanı Line Coll, Avrupa Veri Koruma Kurulu’nun (EDPB) Datatilsynet’in değerlendirmesini kabul etmesinden ve ardından yasağı uzatmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Coll, amacın Avrupa çapında vatandaşlar için daha iyi mahremiyet sağlamak olduğunu belirtti.

Şu anda Meta, konum veya gezinme davranışı gibi verileri reklam amacıyla kullanarak kullanıcı gizliliğini ihlal ettiği için Norveç’te günde 1 milyon kron (90.000 $) para cezasına çarptırıldı. Bu iş modeli Büyük Teknoloji şirketleri arasında yaygındır.

Datatilsynet, cezanın yalnızca Norveç’te geçerli olması ve 3 Kasım’da sona ermesi nedeniyle devam eden cezayı Eylül ayında Avrupa düzenleyicisine iletmişti. EDPB’nin kararıyla ceza artık kalıcı hale gelecek.

EDPB’nin kararı, Meta’nın Avrupa genel merkezinin bulunduğu İrlanda’nın bilgi düzenleyicisine yönelik bir direktiftir. İrlandalı düzenleyicinin şirketin davranışsal reklam kullanımına kalıcı bir yasak getirmesi bekleniyor. Ancak Datatilsynet tarafından bu hamle için belirli bir zaman çizelgesi verilmedi.

Bu karar Avrupa’daki yaklaşık 250 milyon Facebook ve Instagram kullanıcısını etkileyecek.

Bu gelişmeye yanıt olarak Meta Çarşamba günü yaptığı duyuruda, AB ve AEA’daki kullanıcılara talep gönderme fırsatı sunmayı planladığını duyurdu. Şirket ayrıca yasal gerekliliklere uyum sağlamak amacıyla Kasım ayında bir abonelik modeli sunmayı planlıyor. Bir şirket sözcüsü, EDPB’nin haftalardır bu plandan haberdar olduğunu ve şirketin tüm taraflar için tatmin edici bir çözüme ulaşmak için onlarla tamamen meşgul olduğunu belirtti. Sözcü, bu gelişmenin sağlam düzenleme sürecini görmezden gelmesinden duyduğu hayal kırıklığını dile getirdi.

Brüksel merkezli EDPB, Belçika’daki resmi tatil nedeniyle Çarşamba günü yorumda bulunamadı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort